mandag 3. august 2015

Drømmer, mål og skrivetrening - "Bucket list"

Jeg ble akkurat sittende å tenke på mange av de fantastiske tingene jeg har opplevd, og hva jeg fortsatt ser frem til å oppleve. Jeg begynte å skrive en liste med ting jeg ønsker å gjøre, og krysset ut det jeg faktisk har gjort. Jeg tenker dette kan vært en super skriveoppgave for elever i skolen. Håpet er at de glemmer å tenke over at dette er skrivetrening, men heller blir sittende å drømme seg bort mens blekket spruter :)

Her er førsteutgaven av min liste:

JEG VIL SE/OPPLEVE:

1.      Taj mahal – India
2.      Eiffel-tårnet – Paris
3.      Ski - Alpene
4.      Klagemur – Israel
5.      Karneval – Rio
6.      Pyramider – Egypt
7.      Kaba – Mekka (Saudi-Arabia)
8.      Grand Canyon – Arizona
9.      Ri på elefant uten sal
10.  Sett korallrev under vann – (Maldivene)
11.  Iguazufallene – (Argentina/Brasil)
12.  Angkor Wat – Kambodsja
13.  Kinesiske mur – Kina
14.  Konsentrasjonsleir – Auswitch
15.  Disney world – Florida
16.  Universal studios – Florida
17.  Sett aktive vulkaner – Hawaii
18.  Hoppe i fallskjerm
19.  Cruise – Karibien
20.  Big Ben – London
21.  Bade i den blå lagune – Island
22.  Niagarafallene – Ontario/Canada/New York
23.  Kjøre over Golden Gate Bridge - San francisco
24.  Se isbjørn – Svalbard
25.  Ri på kamel – Sahara
26.  Pamukkale – Tyrkia
27.  Gå alle trinn opp i det skjeve tårnet i Pisa – Italia
28.  Se meteor-regn
29.  Se solformørkelse
30.  Backpaking – Asia
31.  Fjellklatring – Lofoten
32.  Rafting – Tyrkia
33.  Tubing – Vang vieng
34.  Gondol – Venezia
35.  Styre et fly
36.  Besøke alle kontinentene
37.  Spise: snegle, hai, struts, hummer, kongekrabbe, krokodille, springbok, Kudo, villsvin, blekksprut 
38.  Stå på vannski
39.  Jobbe som frivilling (dyr og barn)
40.  Table mountain – Cape Town
41.  Hel dag med vinsmaking – Afrika
42.  Besøke en landsby inne i fjellene – Tunisia
43.  Være på sjokolademuseum - Orlando
44.  Sharkcage diving – Afrika
45.  Hamam – Tyrkia
46.  Oppleve Cuba
47.  Alligatorsafari på luftbåt – Florida
48.  Være deltaker På fear factor – Universal Studios
49.  Jobbe tett på ville dyr – Afrika
50.  Sove ute i telt/snøhule om vinteren – Norge
51.  Seile i Mekong river – Fra Laos til Thailand
52.  Drikke øl rett fra tappekran – Spania
53.  Ofre gaver/mat til munker ved morgengry – Thailand
54.  Rafting i koprulu canyon – Tyrkia
55.  Se Gaysir – Island
56.  Se Gullfossen – Island
5    57. Ligge i hengekøye minst 500 meter opp i luften.
5    58. Drikke direkte fra vintønne



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter gjerne hva dere synes om bloggen og tips til videre arbeid :)